Jak zachęcić pracownika do podjęcia pracy w Twojej firmie? Sprawdź!

Jak zachęcić pracownika do podjęcia pracy w Twojej firmie? Sprawdź!

Mówi się, że obecnie mamy do czynienia z rynkiem pracownika. To znaczy, że osoba poszukująca zatrudnienia może wybierać spośród ofert i zdecydować się na tę najkorzystniejszą dla siebie. Szczególnie widać tę tendencję w przypadku osób posiadających twarde umiejętności i wysokie kwalifikacje na dane stanowisko. Jak przekonać potencjalnego pracownika, że Twoja firma to najlepsza opcja? Podpowiadamy!

Zaproponuj ofertę szkoleń dla kadry zarządzającej

Najczęściej osoby poszukujące pracy zwracają uwagę, poza wysokością wynagrodzenia, na dodatkowe benefity oferowane przez firmę. Oczywiście nie można tylko mówić o takich dodatkach, trzeba też faktycznie je oferować. Jeśli firma tylko pozornie będzie proponowała takie benefity, to niestety tylko zrazi do siebie pracowników, co może spowodować niezadowolenie personelu, a w rezultacie dużą rotację w firmie. Dobrym pomysłem na benefity pracownicze jest oferowanie budżetu, który można przeznaczyć na kursy. Takie pieniądze pracownik mógłby wykorzystać na szkolenie zarządzania zespołem lub inne, związane z zajmowanym przez siebie stanowiskiem. To zdecydowanie duży atut, który stawia firmę w dobrym świetle jako pracodawcę.

Oferuj kursy językowe i podnoszenie kompetencji zawodowych

Bardzo dobra znajomość języków obcych w dzisiejszym świecie jest niesamowicie ważna. Firmy w większości współpracują z zagranicznymi partnerami i muszą mieć personel, który potrafi się w dostatecznym stopniu z nimi porozumieć. Możesz zaproponować swoim pracownikom kurs językowy, na którym podszkolą swoje

słownictwo niemieckie lub angielskie. To pomoże im czuć się pewnie w kontakcie z międzynarodowymi firmami, a Ty zyskasz osobę, która będzie w stanie przekazać istotne informacje handlowe. Taka oferta podniesienia kompetencji językowych jest zdecydowanie bardzo atrakcyjna z punktu widzenia potencjalnego pracownika.

Wspieraj pasje i hobby pracowników

Wsparcie zajęć poza pracą to już trochę wyższy poziom, na który z pewnością nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić, jednak zapewniamy, że warto. Możesz zaoferować dofinansowanie zajęć sportowych czy zakup materiałów lub sprzętu potrzebnego do osobistego rozwoju pracownika. Może okazać się, że w zespole masz osoby, które świetnie piszą wiersze lub bajki dla dzieci i planują wydać swoją książkę. Porozmawiaj z pracownikiem o tym, ile kosztuje druk książki i możesz zaproponować pokrycie części kosztów. Zyskasz tym samym reklamę, stając się sponsorem lub partnerem wydania, ponieważ logo Twojej firmy znajdzie się w książce.